Dagens kund köpte ny dator igår. Det fanns "Windows på den, men inte XP" så hon "försökte installera XP från Windows".

Dagens kund saknar en ikon, han vet inte vilken, vad den heter, hur den ser ut eller vad den gör.

Dagens kund ombads dra ur kabeln till modemet. Kunden drar ut telefonen istället och så var det samtalet över.

Dagens kund hade köpt en ny laptop igår som idag var helt död. Listade dock ut felet och berättade för kunden att batteriet måste laddas ibland.

Dagens kund hade två saker på hjärtat:
Bläckpatronen var slut i skrivaren och han vägrade köpa ny då den var dyr.
Inte fick han surroundljud när han spelade musikfiler heller, bara när han spelade film.

Dagens kund: (inte vidare rolig visserligen)
"Nej, jag har inte support på dator tillverkad av konkurrenten."

Dagens kund hade skickt in datorn på reparation. När den skulle levereras tillbaka till kunden råkade råkade någon på Postens lager köra på den med en gaffeltruck. Vem som nu gjorde det skrev förlåt på en lapp och stoppade den nu i princip dubbelvikta datorn i en ny hel låda och skickade hem till kund.

Dagens kund ville ha datorn garantireparerad. Garantin gick ut 1999...

Dagens kund ringde in i panik. Hade köpt en ny dator och det fanns inte Windows på den. Hur visste då kunden att det inte fanns det? Han gick in under Lägg till program i Kontrollpanelen och Windows XP fanns inte i listan...

Dagens kund bor på Snopptorpsvägen.

Dagens kund har problem med sin telefon så hon ringde till telefonsupporten.
Det står ju telefonsupport på lappen som kom med datorn så det är klart vi supporterar telefoner.

Problem: Ny dator som ska klara trådlöst Internet men det fungerar inte.
Lösning: Ber kunden köpa en trådlös router och ett modem.

Dagens kund:
Problem: Kan inte öppna bifogade filer i mailprogrammet.
Lösning: Dubbelklicka.

Dagens kund:
Support: "Är det en mus med sladd eller trådlös mus?"
Kund: "Ja."
Support: "Trådlös?"
Kund: "Ja."
(Vi felsöker letar efter sändaren men hittar den inte.)
Support: "Det var en mus utan kabel, va?"
Kund: "Nej."

Dagens kund.
Problem: Felanmälde tidigare datorn men måste resa bort så han är inte hemma när budet hämtar.
Lösning: Hans fru är hemma.
Ibland undrar jag verkligen var problemet ligger.

Dagens kund ville veta vilken sorts plast chassiet till hans bärbara var tillverkat i.
Berättade sen att han ska löda fast en mycket kraftigare antenn i datorn så han får bättre signal från grannens trådlösa nät

Dagens kund ville veta om kattpiss i tangentbordet täcktes av garantin.

Dagens kund vill veta vilket lösenord hon har satt på någon hemsida, men hon vet inte vilken hemsida.

Dagens kund ringer in och jag upplyser att supporten har gått ut.
Kund utbrister: "Det har ni ju för f-n sagt de senaste fem gångerna jag ringt."

Dagens kund:
Problem: Har 7 nya mail i inboxen men ser bara ett.
Lösning: Skrolla.

Dagens kund:
Problem: Datorn kom åter från verkstad igår och "hålet till sladden från bildskärmen var borta".
Lösning: VGA-porten upphittad på baksidan av datorn efter en snabb sökning.

 

Currently rated 4.7 by 3 people

  • Currently 4,666667/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5